Hur det fungerar

Vad gör jag nu?

1. Välj ditt alternativ

När du bestämt dig för en av våra alternativlösningar fortsätter du sedan med att fylla i uppgifter om den avlidna samt dina egna kontaktuppgifter. Skicka.

2. Vi kontaktar dig

Du kommer, inom närmaste vardag efter vi mottagit er beställning, bli kontaktad av en av våra rådgivare. Alla uppgifter kontrolleras noggrant och ni kommer även diskutera önskemål om tid och plats för eventuell ceremoni. När begravningsdatum är bokat skickar rådgivaren hem en beställningsbekräftelse för påskrift, därefter påbörjar vi vårt arbete.

3. Begravning

På begravningsdagen är vi på plats med kistan senast en timme innan ceremonin börjar. Vår representant ser bland annat till att blommor kommer på plats, välkomnar anhöriga och gäster m.m. Representanten ser även till att lokalen är iordningställd efter ceremonin. Allt för att ni som sörjande skall kunna ta ert avsked i lugn och ro.

4. Uppföljning och fakturering.

Efter begravningen tar vi kontakt med dig igen för en avstämning om att allt var till er belåtenhet. Därefter skickar vi vår faktura. Bra att veta är att begravningsfakturan alltid går först i de fall det är ont om tillgångar i dödsboet. Därefter kommer faktura för eventuell boutredning. Sist kommer övriga fakturor/räkningar. Finns det inga pengar i dödsboet skall en kommunal dödsboutredare kontaktas.

big-img-skiss

Här finns våra alternativ